Сучасні інформаційні технології трансформують глобальні
суспільні процеси та змінюють умови функціонування багатьох установ,
зокрема вищої медичної освіти. Такий розвиток інформаційних систем стає
ключовим фактором інноваційного розвитку вищої медичної освіти,
забезпечуючи доступ до актуальних знань та навичок, необхідних для надання
якісної медичної допомоги в умовах сучасності. Крім того, пандемія COVID-19
та воєнний стан в Україні, попри негативні наслідки, також стимулювали деякі
позитивні тенденції у сфері освіти. Наприклад, дистанційна освіта, яка раніше
вважалася менш ефективною, ніж традиційні форми навчання, зарекомендувала себе як безпечний та ефективний спосіб навчання в умовах обмежень.
Стаття присвячена теоретичним аспектам застосування технологій у
сучасній медичній освіті, а також висвітлює сучасні технологічні засоби, які
використовуються у вищій медичній освіті України. Стаття звертає увагу на
різноманітність цифрових онлайн-платформ, таких як ClinicalKey, Complete
Anatomy та Osmosis, що надають доступ до медичних ресурсів, сприяючи
підтримці здобувачів медичної освіти. ClinicalKey надає широкий спектр
інформації для медичних фахівців, Complete Anatomy пропонує 3D-платформу
для кращого розуміння анатомії, а Osmosis забезпечує освітній відеоконтент
для лікарів та здобувачів освіти. Крім цього, стаття розглядає переваги та
недоліки використання віртуальної (VR) та доповненої реальності (AR) в
медичній освіті, а також визначає вплив інноваційних технологій на вищу
медичну освіту в Україні. В статті також виокремлено тенденції подальшого розвитку впровадження технологій в освітній медичний процес. Подальші
перспективи досліджень включають удосконалення сучасних методів
використання віртуальної та доповненої реальності, пошук нових
інтегрованих підходів для покращення навчального процесу. Окрім цього, такі
дослідження мають потенціал у вдосконаленні підходів до оцінки
ефективності впровадження цифрових технологій в медичну освіту та
виявленні найбільш вдалих практик, що сприяють успішному навчанню
здобувачів медичної освіти.
Modern progress in information technology significantly affects
global social processes and establishes new conditions for the functioning of many
institutions, including higher medical education. This development of information
systems transforms the field of medical education in accordance with the needs and
opportunities of the present. In addition, the COVID-19 pandemic and martial law
in Ukraine, in contrast to the negative manifestations, have also stimulated some
positive trends. For example, distance education, which has long been seen as less
valuable than traditional forms of education, has become more promising due to
quarantine restrictions.
The article is devoted to the theoretical aspects of the use of technology in
modern medical education, and also highlights the current technological tools used
in higher medical education in Ukraine. The article draws attention to the variety of
digital online platforms, such as ClinicalKey, Complete Anatomy, and Osmosis, that
provide access to medical resources, helping to support medical students. ClinicalKey provides a wide range of information for medical professionals,
Complete Anatomy offers a 3D platform for better understanding of anatomy, and
Osmosis provides educational video content for doctors and medical students. In
addition, the article examines the advantages and disadvantages of using virtual
reality (VR) and augmented reality (AR) in medical education, and identifies the
impact of innovative technologies on higher medical education in Ukraine. The
article also highlights trends in the further development of technology
implementation in the medical education process. Further prospects include
improving modern methods of using virtual and augmented reality, searching for
new integrated approaches to improve the educational process. In addition, these
studies have the potential to improve approaches to assessing the effectiveness of
digital technologies in medical education and identify the most successful practices
that contribute to the successful learning of medical students.