Використання технологій дистанційного навчання у закладах освіти україни в умовах сьогодення

Show simple item record

dc.contributor.author Тащян, А. Е. ua
dc.contributor.author Пасечник, А. М. ua
dc.contributor.author Пасечник, О. В. ua
dc.contributor.author Денисенко, Н. Л. ua
dc.contributor.author Асмолова, А. О. ua
dc.contributor.author Tashchyan, A. E. en
dc.contributor.author Pasechnyk, A. M. en
dc.contributor.author Pasechnyk, O. V. en
dc.contributor.author Denysenko, N. L. en
dc.contributor.author Asmolova, A. O. en
dc.date.accessioned 2024-07-05T07:58:56Z
dc.date.available 2024-07-05T07:58:56Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Використання технологій дистанційного навчання у закладах освіти україни в умовах сьогодення / А. Е. Тащян, А. М. Пасечник, О. В. Пасечник та ін. // Перспективи та інновації науки. – 2024. – № 6 (40). – С. 452–465. uk_UA
dc.identifier.uri https://repo.odmu.edu.ua:443/xmlui/handle/123456789/15626
dc.description.abstract У статті розкриваються особливості дистанційного навчання з використанням інформаційних технологій, визначається його роль у цифровізації освітнього середовища. Досліджено результати проведеного моніторингу закладів вищого освіти (у рамках реалізації Програми мобілізаційної діяльності Державної служби якості освіти України) щодо організації освітнього процесу та якість дистанційного навчання у 2021/2022 навчальному році, визначено проблемні питання якості освітніх послуг у період воєнного стану, а також досліджено динаміку процесів, що пов'язані з використанням технологій дистанційного навчання в умовах війни, порівняно з попереднім періодом дистанційного навчання. Розглядаються форми, методи та режими здобуття освіти дистанційно, вивчено визначення понять цифрового та онлайн навчання (ЦОН), яке також називають «електронним навчанням», як «навчання за допомогою інформаційних та комунікаційних технологій». У статті представлений огляд найбільш доступних конференц-платформ, що забезпечують відео та аудіо зв'язок педагога з учнями, у тому числі з функцією запису відеоконференції. Вказано переваги цього виду взаємодії при організації навчального процесу. Зроблено добірку відео-сервісів, що надають відеоматеріали, доступні для використання у процесі навчання. Особливу увагу автори приділяють огляду найбільш популярних та доступних освітніх майданчиків та безкоштовних сервісів для дистанційного навчання. Також підкреслюється, що розвиток цифрових навичок і компетенцій (ЦНК) йде пліч-о-пліч з ефективним застосуванням ЦОН. Згідно з новим планом Європейської комісії з розвитку цифрової освіти (січень 2018 р.), в цьому документі надано рекомендацію про використання Європейської рамки цифрової компетенції освітніх організацій (DigCompOrg), поряд із спорідненим їй інструментом для самоаналізу SELFIE, з метою підвищення готовності професійних закладів освіти до вступу в епоху комп'ютеризації. uk_UA
dc.description.abstract The article reveals the features of distance learning using information technologies, determines its role in the digitalization of the educational environment. The results of the monitoring of higher education institutions (as part of the implementation of the Program of Mobilization of the State Education Quality Service of Ukraine) regarding the organization of the educational process and the quality of distance learning in the 2021/2022 academic year were studied, problematic issues of the quality of educational services during the period of martial law were identified, and the dynamics were also studied processes related to the use of distance learning technologies in war conditions, compared to the previous period of distance learning. The forms, methods and modes of distance learning are considered, the definition of the concepts of digital and online learning (DOL), which is also called "electronic learning", as "learning with the help of information and communication technologies" is studied. The article presents an overview of the most available conference platforms that provide video and audio communication between the teacher and students, including the video conference recording function. The advantages of this type of interaction in the organization of the educational process are indicated. A selection of video services providing video materials available for use in the learning process has been made. The authors pay special attention to the review of the most popular and accessible educational platforms and free services for distance learning. It is also emphasized that the development of digital skills and competencies (DSC) goes hand in hand with the effective application of DOL. In accordance with the European Commission's new plan for the development of digital education (January 2018), this document recommends the use of the European Digital Competence Framework for Educational Organizations (DigCompOrg), together with its related self-assessment tool SELFIE, to improve the readiness of professional education institutions before entering the era of computerization. en
dc.language.iso uk en
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) uk_UA
dc.subject інформаційні технології в освіті uk_UA
dc.subject Інтернет-ресурси uk_UA
dc.subject цифровізація освіти uk_UA
dc.subject освітні майданчики uk_UA
dc.subject дистанційне навчання uk_UA
dc.subject information and communication technologies (ICT) en
dc.subject information technologies in education en
dc.subject Internet resources en
dc.subject digitalization of education en
dc.subject educational platforms en
dc.subject distance learning en
dc.title Використання технологій дистанційного навчання у закладах освіти україни в умовах сьогодення uk_UA
dc.type Article en


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account